Бізнес-план: 7 частих помилок

Як написати програму розвитку бізнесу, щоб отримати від інвестора гроші, а не відмову.

Відповідно до визначення зі словника, бізнес-план – це програма здійснення дій фірми, що містить відомості про фірму, товар, його виробництво, ринки збуту, маркетингу, організації операцій та їх ефективності. Стартапи і компанії пишуть бізнес-плани для інвесторів і для себе коханих, коли хочуть чітко структурувати відповідь на головне для бізнесу питання: «А що далі?»

Створити придатний бізнес-план не так вже й просто. Не дивно, що велика частина цих планів не варто навіть того паперу, на якому вони надруковані. Давайте дізнаємося, як написати бізнес-план, який сподобається інвесторам, партнерам, співробітникам компанії і вам самим, розібравши найчастіші помилки під час його складання.

1. Куди поставити кому?

Орфографія, пунктуація і вміння правильно вибудовувати пропозиції (не як майстер Йода) – реально важливі складові бізнес-плану. Інвестори не чекають від вас сюжетів і описів в стилі Достоєвського, але не гарна мова і розставлені навмання знаки пунктуації можуть змусити його засумніватися в серйозності ваших намірів. І в можливості вести бізнес: в ньому все-таки теж потрібно буде звертати багато уваги на деталі.

2. Про що цей розділ?

Ніщо так не дратує серйозних бізнесменів-інвесторів, як бізнес-план, в якому немає ні змісту, ні заголовків, ні пояснень до графіків і малюнків. Щоб розібратися в такому бізнес-плані, людині доведеться витратити зайвий час. А навіщо, якщо можна подивитися план інших? Все-таки охочих отримати гроші для свого бізнесу дуже багато.

3. А де про маркетинг?

Клієнти, продукти, послуги, маркетинг, фінанси, команда і конкуренти – ось мінімум питань, які має вирішити ваш бізнес-план. Забувши написати про ринок конкурентів або фінансові прогнози, ви можете забути і про фінансування від інвестора. Такий бізнес-план вважається неповним.

4. Що сталося з вашими конкурентами?

Коли ви пишете, що у вас немає конкурентів, ви брешете і інвестору, і собі. Такого просто не може бути. Конкуренти можуть бути не тільки прямими, але і непрямими. Ми б відправили вас ретельніше вивчати ринок ваших товарів або послуг. А ось інвестор не став би паритися і відправив би вас в інше місце.

5. Ви правда працювали в зоопарку?

Зайві подробиці в бізнес-плані не цікавлять інвестора. Ні нагромадження технічних термінів, ні ваша біографія, що починається з історії про те, якою розумною дитиною ви були в дитинстві. Його цікавить, чи зможе ваш бізнес приносити більше грошей.

6. Десять мільярдів за місяць?

Бізнес-план складається з великої кількості припущень. Від кількості продукції, що випускається до можливого прибутку. Ці числа не беруться з голови – кожне розраховується і доводиться. Якщо ви внесете до плану нереальні і необґрунтовані припущення, таким же нереальним буде ваш шанс отримати гроші від інвестора.

7. Ви точно знаєте, що таке бізнес-план?

Це не зовсім план. Швидше, огляд стану бізнесу в даний момент, в короткостроковій перспективі і в довгостроковій. Між цими етапами повинні бути розписані кроки, необхідні для виходу на новий рівень. Так що будь-яка статистика, аналітика й інша інформація в вашому плані повинна допомагати інвестору зрозуміти, куди і як ви збираєтеся рухатися. Ви ж збираєтеся?Для інвестора ідеальний бізнес-план той, що добре і чітко написаний і пояснює, як і звідки прийдуть гроші і зростання компанії. Для того, кому потрібні інвестиції, ідеальний бізнес-план той, що схвалений інвестором. Але без першого другий виходить набагато рідше.

Опубликовано в рубрике Блог

Добавить комментарий